מדוע חשוב לעקוב אחר עדכוני גוגל

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטסאפ

כאשר מתמקדים בעולם הקידום והשיווק הדיגיטלי – יש אימפריות שאנו רוצים להיעזר בהן. בראש ובראשונה עומדות פייסבוק וגוגל. במאמר זה נדגיש את חשיבות ההבנה לעומק של מערכת גוגל וצורת עבודתם למען יעול תהליכים עבורנו.

מה הכוונה בעדכוני גוגל?

גוגל, כיאה לחברת ענק, מתעדכנת באופן יומיומי. השינויים שהיא עושה רלוונטיים לתחומים כאלו ואחרים אך כעת אנו מדברים על עדכון האלגוריתם אשר ממין מידע עבור משתמשי הקצה ובוחר איזה אתרים להציג ובאיזה תדירות. אין איש יודע לעומק את האלגוריתמים עליהם בנויה הפלטפורמה אך המידע שכן זמין לנו הוא שהאלגוריתם משתנה בערך 600 פעמים בשנה (כמובן שלא שינויים דרסטיים) ושהוא מחפש מספר עניינים חשובים בכל אתר.

  1.  מומחיות – הכוונה היא ליוצר התוכן הראשי  בעמוד. האם הם מומחים בנושא? האם יש להם תעודות, אם יש צורך, לגבות את זה, והאם מידע זה זמין לקריאה באתר?
  2.  סמכותיות – מה הופך את האתר לזה עם המידע הנכון? האם האתר הזה ראוי לקבוע ולידע את גולשיו בפרטים אלו ואחרים? האם יש הוכחות בשטח שמגבות את הדברים? 
  3. אמינות – האם הינך מקור מהימן למידע אותו אתה מציג באתר?

אז מה עושים?

ראשית מומלץ להיעזר באנשי מקצוע אשר מכירים את התחום ומתמחים בקידום אתרים באינטרנט. זה נכון כנראה לכל תחום שאינינו בקיאים בו ועל אחת כמה בתחום אשר יעילות היא רוב מטרתו. יש לוודא שמלכתחילה אין אנו עושים טעויות קריטיות כמו הזנת תוכן רדוד או שגוי מכיוון שאיכות היא דרך טובה לוודא שאנו עושים משהו כמו שצריך וגוגל יודעת לוודא זאת.

דבר נוסף הוא בעצם לעקוב על עדכוני גוגל – המידע זמין ברשת ונתון למחקר.
זהו תחום נוסף שאנשי המקצוע ידעו למקד אותנו בו.
האלגוריתם המשתנה מלווה בהודעות לציבור ועל ידי המידע אשר מגיע אלינו נדע לדייק עצמנו על פי האלגוריתם המשתנה ולהנות מתנועה מוגדלת אל האתר שלנו.

האם שווה להתעקש על העניין? זה עד כדי כך משפיע?

למען הבנה למי שאינו בקיא בתחום ישנו עניין מהותי אשר גוגל מובילה בו והוא מציאת קהל יעד עם זיקה לתחום אותו אני מפרסמים. גוגל בעזרת המידע הרב שברשותה יודעת למצוא עבורנו ולנתב אלינו את הקהל המטורגת הנכון לנו. אין מדובר רק בשיווק רחב היקפים אלא גם בשיווק מדויק שבעזרת קמפיין נכון יכול לגרוף תנועה ענקית לאתר מתוכנן ובסופו של דבר להיראות במחזור הכנסות שנתי או חודשי.

לסיכום

גוגל הינה ענקית טכנולוגיה אשר מכתיבה את הטון בשלל תחומים בתחום השיווק הדיגיטלי. הבנה לעומק של יכולותיה ודרך פעולתה בהכרח תעשה אותנו חזקים יותר בתחום ותאפשר לנו הגברת תנועה לכיווננו (על חשבון אתרים אחרים) – מעקב אחר העדכונים של גוגל יאפשר לנו להישאר רעננים בתחום ולהנות מהתקדמות האלגוריתם.

כתבות נוספות באתר