מה זה ניהול מוניטין מקוון ולמה אתם צריכים את שירותי המומחים בתחום?

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטסאפ

בעלי עסקים או ארגונים שאינם שולטים במותג המקוון שלהם, פותחים פתח לפרסומים שליליים על הארגון שלהם. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בתחום ניהול מוניטין מקוון, ואתם חייבים להיות מומחים בתחום כדי להתעדכן בכל השינויים ולנהל את המותג שלכם באופן מקוון בהתאם, או לשכור את שירותי המומחים בתחום.

מומחי ניהול מוניטין מקוון מספקים שירותים מקיפים שחוסכים זמן והוצאות לעסקים ששמם הטוב נפגע כתוצאה מאזכורים שליליים ברשת, באמצעות שליטה יעילה במוניטין המקוון שלהם, ושמירה על תדמית מקוונת חיובית שמובילה גולשים להאמין בארגון ולרצות לתקשר איתו.

החלפת המידע השגוי המזיק במידע חיובי ונכון

קיימות כמה שיטות שמומחי ניהול מוניטין מקוון נוקטים בהן כדי לדחוק תוצאות שליליות שמתפרסמות על ארגונים, או להעלים אותן. ראשית, יש ליצור תוכן מעולה בשפע, וכתבות תדמית, שיובילו ליצירת תדמית חיובית על הארגון. ככל שיותר תכנים חיוביים יתפרסמו על הארגון, כך התוכן השלילי יידחק למיקומים רחוקים בתוצאות החיפוש של הגוגל. 

ככל שניתן לתרום יותר למכלול המידע הנמצא ברשת על ארגונים, ניתן להחליף את המידע שאינו מדויק ואינו רצוי. השלב הבא בתוכנית ניהול מוניטין דיגיטלי היא פרסום מסה משמעותית של מידע עובדתי עליכם באינטרנט, כדי להבטיח נוכחות רחבה בקהילה. 

גישה זו מסייעת להגן בעלי עסקים וארגונים מפני גניבת זהות, וניתן להשתמש באסטרטגיה זו ככלי להצגת תמונה חיובית שלכם. 

תחומי האחריות של מומחי ניהול מוניטין מקוון

תחומי המומחיות העיקריים של מומחי ניהול מוניטין מקוון כוללים:

  • הערכת המוניטין המקוון הנוכחי של המותג.
  • הסרת או דיכוי תכנים שליליים.
  • פיקוח והגנה קבועה על המוניטין.

לקוחות פוטנציאליים וקיימים לומדים על ארגונים בעיקר באמצעות נוכחותם המקוונת. כדי להציג את הגרסה האופטימלית של החברה שלכם בפני לקוחות באינטרנט, אתם צריכים שהרושם החיובי עליכם יהיה עקבי, ומומחי ניהול מוניטין מקוון מתמקדים בצעדים להשגת מטרה עיקרית זו.

השיטות לשיפור ותיקון תדמית המותג תלויות באתגרי המוניטין שנפגע. כך, למשל, שיטה נפוצה אחת שיועצי מוניטין מקוון משתמשים בה לתיקון המוניטין שלכם היא מינוף שירותי קידום אתרים על מנת לדחוף תוכן שלילי על החברה שלכם, בתוצאות החיפוש בגוגל.

ניהול מוניטין מקוון הוא גם תחום של יחסי ציבור מעולים

חשוב להבין שתוכנית מקיפה וממוקדת של ניהול מוניטין מקוון, מבוססת בחלקה על יחסי ציבור מעולים של הארגון עם קהל לקוחותיו. המטרה היא לשפר את התדמית השלילית ברשת, כולל ברשתות החברתיות, באמצעות פרסום כתבות תדמית מחמיאות וחיוביות עם מידע מדויק על הארגון, והבלטת יתרונות ההתקשרות עם בית העסק. 

פרסום מאמרים מקצועיים ושיווקיים באיכות גבוהה שמספקים ערך לגולשים, הוא צעד נוסף שיתרום למוניטין העסקי של הארגון ויוביל לרכישת אמון קהל היעד, שיתעניין בפעילות העסקית שלכם.  

המאמרים יכולים להתפרסם באתר האינטרנט של הארגון, ברשתות החברתיות ובאתרים סמכותיים גדולים ברשת, ושפע התוכן החיובי שיתפרסם באופן קבוע יוביל ליצירת תדמית חיובית משופרת של הארגון ושלכם כבעלי הארגון. 

חשוב לא פחות להקפיד על אופטימיזציה לאתר האינטרנט של הארגון, ולהמשיך לבצע תוכנית ניהול מוניטין מקוון באופן קבוע, למניעת הופעת פרסומים שליליים עתידיים.

המטרה היא להציג תדמית חדשה ומאוזנת

במקרים רבים, יש ליצור תדמית חדשה או מעודכנת של הארגון, שמשלבת באופן אותנטי עובדות חדשות עם ההישגים והיעדים המקצועיים והאישיים. גישה זו תבוא לידי ביטוי באופנים רבים, במספר פלטפורמות, ותספק תדמית מאוזנת, גם ללא התייחסות להיבטים השליליים שהתפרסמו עליכם, בתכנים החדשים שתפרסמו.

אם התוכן השלילי לא ייעלם לחלוטין, התדמית המקוונת החדשה תציג לקהל תמונה מדויקת ומקיפה הרבה יותר עליכם. ללא טקטיקה זו, אתם משאירים את עיצוב התדמית שלכם לאנשים שמעוניינים לפגוע בכם.

למה חשוב לנקוט באסטרטגיה מקיפה של ניהול מוניטין דיגיטלי?

אסטרטגיה מקיפה של ניהול מוניטין דיגיטלי הכרחית מכיוון שכל אחד יכול לומר כל דבר ברשת, באופן אנונימי או כהתחזות למישהו אחר. בוטים מאתרים ומפרסמים באופן רציף את כל הנתונים שהם מאתרים מתוך רשומות ציבוריות שנמצאו באינטרנט, ולכן גם לאחר תיקון המוניטין שנפגע, יש לבצע תחזוקה קבועה של תוכנית ניהול מוניטין, כדי לוודא שהשם הטוב נשמר ללא פגע.

המהנדסים שפיתחו את האינטרנט בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, לא צפו שמיליוני אנשים ברחבי העולם יהיו מקוונים היום. עם התפתחות השימוש באינטרנט, לא נקבעו חוקים או מערכת אוניברסלית לאימות אישורים ולזיהוי משתמשי אינטרנט, מה שאומר שכל אחד יכול להיות כל אחד, וכל אחד יכול להגיד כל דבר. 

אבל עם תוכנית מקיפה ומותאמת אישית של ניהול מוניטין דיגיטלי, השם הטוב שלכם נשמר מפני פגיעה של תכנים זדוניים.

כמה מילים לפני סיום על ניהול מוניטין מקוון

האינטרנט מאפשר לאנשים את היכולת להתחבר באופן מידי, ולכן מידע חיובי ושלילי על החברה שלכם יכול להתפרסם במהירות. מסיבה זו, שירותי מומחי ניהול מוניטין מקוון הפכו להיות הכרח עבור עסקים רבים.

השירות מאתר את חולשות הארגון ומרכיב תוכנית לחיסול הפרסומים השליליים, עם הדגשת נקודות החוזק של החברה שלכם באופן קבוע, על מנת לשפר את המוניטין של המותג, המוצר והעסק שלכם. כלומר, אתם יכולים להתייחס לאסטרטגיה של ניהול מוניטין כאל שכבת הגנה שמשמרת את האיכויות וההישגים העסקיים והאישיים שלכם באופן קבוע.

כתבות נוספות באתר

מדוע חשוב לעקוב אחר עדכוני גוגל

כאשר מתמקדים בעולם הקידום והשיווק הדיגיטלי – יש אימפריות שאנו רוצים להיעזר בהן. בראש ובראשונה עומדות פייסבוק וגוגל. במאמר זה נדגיש את