10 דרכים להגדלת הטראפיק באתר שלכם

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטסאפ

אם התחלתם לקרא את המאמר אני מניח שאתם בעלים או מקדמים של לפחות אתר אחד ושהוא מאד חשוב לכם. אחת הבעיות בהן נתקל כל בעל אתר היא כמות המבקרים בו. יצירת האתר וכל מה שמסביב – האחסון, הדומיין, העיצוב וכו – הם החלק הראשון אבל בהחלט הוא לא מספיק.

אתר שלא מבקרים בו מספיק לא מאפשר למצות את הפוטנציאל העסקי הגלום בו. למזלנו ישנן הרבה דרכים לדאוג שגולשים דווקא כן יגיעו לאתר והרבה. להלן דרכים שונות להביא טראפיק לאתר. שימו לב שלא כולן יעבדו בכל סיטואציה. מה שכן, כולן דרכים מוכחות שעבדו בעבר, עובדות בהווה וימשיכו לעבוד לדעתי בעתיד הנראה לעין.

דרכים שעובדות להגברת הטראפיק

1.   עדכון שוטף

אחת הדרכים הכי יעילות להביא טראפיק היא פשוט לעדכן את האתר באופן שוטף ובתדירות קבועה.

תהליך קידום אתרים ואתרים שמתעדכנים בתדירות גבוהה הולכים יד ביד.

יש הרבה גולשים שנהנים להגיע לאתר שלכם או שמקבלים הרבה ערך ממנו. הם ישמחו לחזור אליו גם בעתיד. אולי בעקבות אירוע או אולי סתם בשביל להתעדכן. עליך כבעל אתר לוודא שכאשר אותם גולשים חוזרים, הם ימצאו את מה שהם רוצים. במקרים רבים הם רוצים עוד תוכן. את התוכן ניתן כמובן ליצור במרוכז אבל עדיף לפרסמו באופן שוטף. כך תשדרו לגולשים שלכם שאתם מחוייבים לעדכונים ובתמורה תקבלו מהם ביקרים חוזרים.

2. תגיות כותרת ותיאור

אם תוצאות החיפוש של גוגל הן הנדל”ן של האינטרנט, הרי שהכותרות והתיאורים הם חלון הראווה של החנויות. יכול להיות שאתם מפוצצים בעבודה מכל הכיוונים ולא יודעים מה לעשות קודם (תכלס, קחו פרילנסרים שיעזרו לכם…) – לכותרות והתיאורים באתר שלכם אתם חייבים לדאוג. לפעמים זה מעט מאתגר להכניס גם ביטוי רלוונטי, גם קריאה לפעולה, גם מותג וגם שהכל יצא כמשפט קליט ונכון תחבירית. ההופעה שלכם בתוצאות החיפוש צריכה לעצור את העיניים של הגולש ולגרום לו להכנס, בין אם על ידי סקרנות ובין אם זו הצעה מפתה.

3. חברותיות

גם אם בעולם האמיתי אתם אנשים זועפים, בשביל להביא תנועה לאתר תצטרכו להיות חמודים ומזמינים. הדרך לעשות זאת היא להיות מאד אקטיביים ברשתות החברתיות. אתם יכולים לפרסם שם מאמרים או סרטונים מושקעים או להיות מאד פעילים בקבוצות למשל. אם העסק שלכם הוא פוטוגני, השתמשו באינסטגרם. דרך אגב, כל עסק יכול להיות פוטוגני, אפילו אינסטלציה, רק צריך יצירתיות ותעוזה.

4. קישורים

בניית קישורים הינן מהמרכיבים החשובים ביותר של קידום אורגני. דאגו לקשר את האתר שלכם מאתרים ודפים רלוונטים לתוכן שלכם. מעבר ליתרון שיש לקישורים כאלו בשביל מנוע החיפוש, הם גם יכולים להיות מקור מעולה לתנועה. חשוב מאד לייצר קישורים איכותיים שיקשרו ויביאו תנועה רלוונטית. בשום פנים ואופן אל תספימו או סתם תזרקו קישורים לא קשורים בכל מיני מקומות. דבר כזה יקלט מהר מאד על ידי גוגל וזה יפגע לכם בדירוגים.

5. תנו משהו

אני לא יודע מה אתם עושים אצלכם שם בעסק, אבל בטוח יש משהו שתוכלו לתת בחינם בשביל לקבל תנועה לאתר. יש הרבה דוגמאות למוצרים כאלו, במקרים רבים זו יכולה להיות אפילו הנחה או משהו שתלוי בקניה עצמה, למשל: שובר לחטיף לכלבים בקניית שק אוכל; טיפול קוסמטי חינם למזמינים חופשה; דף מדבקות מגניבות של כלבים; דפי צביעה; דף מדבקות של כלבים כבר אמרנו?..

6. קישור מהמייל

אם אתם שולחים הרבה מיילים (מי לא..), דאגו שתהיה לכם חתימה מעוצבת עם קריאה ברורה לכניסה לאתר. ככל שיש לכם יותר עובדים בארגון העצה הזו נהיית יותר רלוונטית כמובן. אני מקבל לפעמים מיילים מעסקים לא קטנים עם אתרים יפים ומרשימים ואני פשוט לא מבין איך המיילים האלו לא מפנים אותי לשם?!

7. קנו תנועה בכסף

אתם תמיד יכולים פשוט לקנות את התנועה בכסף. גוגל אדוורדס או אפילו קמפיין ממומן בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות יעשו את העבודה. לפעמים יותר פשוט לשלם כמה גרושים ולקבל תנועה איכותית ומפולחת של גולשים שיש להם עניין בעסק שלכם ומה שהוא מציע. בדקו ביטויי חיפוש רלוונטים לכם בכלי החיפוש של גוגל. יכול להיות שהם לא מאד תחרותיים וכדאי לכם להשתמש בכלי הזה.

8. פתחו תוכן נישתי

תוכן נישתי יחסית יעזור לכם להתבלט בתוצאות החיפוש ולהגיע להרבה סוגי קהלים. כמובן, זה צריך להיות איזון בין תוכן נישתי ל’תוכן שלא מעניין אף אחד’. עשו בדיקה לגבי ביטויים שנראים לכם נישתיים ובחרו את אלו שבכל זאת יש להם חיפושים.

9 דאגו לאופטימיזציה של האתר

דאגו לאתר שיושב על שרתים איכותיםם, עשו אופטימיזציה לתמונות ודאגו להסיר תוכן כפול. כל אלו הם רק חלק קטן וראשי פרקים של הפעולות הנדרשות בשביל להביא עוד תנועה. גוגל אוהב אתרים שהם מהירים ומובנים, בתמורה לזה הוא יעלה אתכם בדירוגים שלו מה שיביא לכם את אותה תנועת גולשים נחשקת.

10 היו לוקאלים

דאגו לאתר שמותאם באופן מלא למובייל. מנוע החיפוש של גוגל עובר לאט לאט לתת את המשקל דווקא לגרסת המובייל. דאגו לתחזק עמוד עסקי בגוגל לעסקים. העלו שעות פתיחה, פוסטים, ענו על שאלות. כל זה יעזור לכם להופיע בחיפושים לוקאלים וחיפושים על גבי מפות. ככל שהמכשירים הניידים למיניהם מתפתחים, כך עולה שיעור הגולשים שמגיעים מהם וכך עולה החשיבות של החיפושים הלוקאלים.

כתבות נוספות באתר